Case
Genopdagelse af en glemt kunstlegende
Opgaven
Ib Antoni var Danmarks største reklametegner i ’60erne, og en af vores vigtigste plakatkunstnere nogensinde.
Han skabte stilsættende kampagner for verdens største brands, og satte streg på den danske lune med turistplakater og kampagner for ikoniske brands som Carlsberg og Lurpak.
Alligevel var han stort set visket ud af den danske erindring.
Det ville Antoni Legacy lave om på. Med ønsket om at bringe Antoni frem i den danske bevidsthed producerede de bogen ”Manden der tegnede Danmark”.
Vores opgave var konkret at hjælpe med at lancere bogen. Men i lidt større, og måske vigtigere perspektiv, at få mennesket og kunstneren Ib Antoni tilbage i Danskernes bevidsthed.
Løsningen
Med afsæt i Antonis fascinerende og dramatiske historie og Antoni Legacys mange originaltegninger, reklamer, arkivfotos og optagelser, eksekverede vi både en traditionel presseindsats (interview, anmeldelser og andre omtaler) og en markedsføringsindsats med indholdsproduktion og digital annoncering.
De to indsatser blev skabt til at supplere hinanden og skabe synergi, således at markedsføringen løbende kunne justeres i respons til medieomtaler.
Samtidig var vores videoproduktion et aktiv i forhold til pressen, da materialet både kunne formidle den gode historie og bruges af de forskellige medier.
Resultater
Drømmen om at bringe Ib Antoni ind i danskernes bevidsthed blev indfriet, med pressedækning af både ”Manden der tegnede Danmark” og historier om Ib Antoni selv og hans arbejde.
Presseindsatsen affødte i alt 60 presseklip med større omtaler i Politiken, Berlingske, Ekstra Bladet, P1 Morgen, TV2 NEWS og Go’ Morgen Danmark. En reach på til 6,64 millioner og en estimeret annonceværdi på 1,57 millioner kroner.
Vores hovedvideo er blevet afspillet over 80.000 gange, med en gennemsnitlig visningstid på 2 minutter. Videoindholdet blev brugt af diverse medier, og har dermed været en medvirkende faktor til både bredere og mere kvalitativ mediedækning.