Direktør efter 25 år hos Have: Kulturdækningen i medierne lever, men alt er forandret

I anledning af sit 25-års jubilæum hos HAVE Kommunikation reflekterer Michael Feder over, hvordan kulturdækningen har ændret sig markant de seneste 25 år.

For 25 år siden var kulturjournalistik præget af stor mediedækning, men da sociale mediers meldte sin ankomst, ændrede alt sig. Fra at være et kuriøst add-on blev det hurtigt den største drivkraft i kommunikationslandskabet. I dag kan alle skabe indhold, og de traditionelle medier er ikke længere den primære gatekeeper.

AI står nu som den næste store gamechanger. Her er Michael Feder dog optimistisk og ser ikke afvikling, men udvikling: Flere kulturinstitutioner skaber egne medier, nye nichemedier vokser frem, og fremtidens succes afhænger af evnen til at kombinere klassiske dyder med nye teknologiske muligheder.

Som han selv formulerer det:
“For de, der virkelig forstår at fusionere de traditionelle dyder inden for kulturformidlingen med forståelsen for de nye teknologiske muligheder og landvindinger, holder fremtiden i sine hænder.”

Michael Feder understreger, at medielandskabet konstant er i bevægelse. For kulturaktører handler det derfor ikke om at frygte udviklingen, men om at følge med og se de mange nye muligheder som den bringer med sig.

Læs artiklen her

Privacy Preference Center