Sammen med Viborg Kommune er vi netop blevet nomineret til to priser ved en af Europas førende PR-priser, European Excellence Awards – begge for kampagnen #TegnHåb. Juryen består af internationale topfolk fra bl.a. BMW, YouTube, Kaspersky, Amnesty International og HSBC, og nomineringerne kommer i kølvandet på hele fire priser for kampagnen ved Stevie Awards tilbage i august.
Viborg Kommune og HAVE Kommunikation & PR høster fælles international hæder for kampagnen #TegnHåb, hvor børn lavede tegninger til andre børn rundt om i verden for at skabe håb under Corona-krisen.
Kampagnen er nemlig netop blevet nomineret – eller ’shortlistet’ – ved Europas førende PR-pris, European Excellence Awards, blandt mere end 800 andre kampagner. Faktisk er #TegnHåb nomineret to gange – både i kategorien Digital Event og den særlige skandinaviske kategori. Der er fem shortlistede projekter i hver kategori.
Vinderne offentliggøres ved et stort anlagt virtuelt prisuddelingsshow den 10. december. Juryen, der har udvalgt de nominerede, består af internationale topfolk fra virksomheder og organisationer som BMW, YouTube, Kaspersky, Amnesty International og HSBC.
#TegnHåb blev en massiv succes og førte til, at der blev indsendt mere end 3.000 tegninger fra 33 lande. Kampagnen har allerede vundet hele tre guldpriser og en enkelt sølv, da årets Stevie Awards – også kendt som The International Business Awards – blev uddelt tilbage i august.
Viborgs borgmester, Ulrik Wilbek, udtaler:
”Det var en fantastisk oplevelse, da #TegnHåb-kampagnen vandt hele fire priser ved Stevie Awards. Men med den anerkendelse, som nomineringerne til European Excellence Awards udgør, har vi for alvor fået slået fast, hvor stærk og unik en kampagne, der var tale om. Det er endnu en stolt dag i Viborg.”
Michael Feder, der er direktør for HAVE Kommunikation & PR, tilføjer:
”Vi havde på fornemmelsen, at #TegnHåb rummede noget helt særligt. For det er ikke hver dag, at en kampagne vækker international genklang på den måde, som det her er sket. Men vi kunne ikke tage for givet, at kampagnens unikke kvaliteter også ville blive anerkendt af en jury bestående af ledere fra nogle af verdens største virksomheder. Så det er med stor begejstring, at vi tager imod nomineringerne, og vi krydser fingre for også at løbe med en statuette eller endda to ved awardshowet den 10. december.”