Opgaven
I forbindelse med World Pride i København præsenterede Det Kgl. Teater forestillingen PRIDE. En forestilling baseret på skuespillernes egne oplevelser.
Stykket blev skrevet og udviklet stort set op til premieren, hvilket skabte en unik kommunikationsudfordring. For hvordan promoverer man et stykke, der endnu ikke er skrevet?
Opgaven
I forbindelse med World Pride i København præsenterede Det Kgl. Teater forestillingen PRIDE. En forestilling baseret på skuespillernes egne oplevelser.
Stykket blev skrevet og udviklet stort set op til premieren, hvilket skabte en unik kommunikationsudfordring. For hvordan promoverer man et stykke, der endnu ikke er skrevet?
Løsningen
Med både presseindsats og indholdsudvikling fortalte vi historien bag historien, og skabte interesse for forestillingen via de temaer, den behandlede og den unikke måde forestillingen blev til.
I samarbejde med stykkets videokunstner Signe Emma udviklede vi forestillingens key visual.
Vi producerede videoindhold, der på samme tid fortalte om baggrunden for – og ideen bag stykket og viste billeder af scenografi, costumer og videoinstallationer.
Resultater
PRIDE blev omtalt i stort set alle landets store medier. Kampagnen gav over 120 omtaler med et estimeret reach på over 18 millioner.