Fjordgaarden

Case

En ny fortælling om et historisk hotel

Opgaven

I 2020 åbnede Hotel Fjordgaardens nye luksuriøse kurbad, og blev dermed ét af de blot 16 kurbadshoteller på tværs af hele Danmark, Sverige og Nordtyskland.

Åbningen af det nye kurbad var en oplagt anledning til at lancere en ny og tidløs fortælling om det hotel, der siden opførelsen i 1967 har haft status som Ringkøbings førende.

Opgaven

I 2020 åbnede Hotel Fjordgaardens nye luksuriøse kurbad, og blev dermed ét af de blot 16 kurbadshoteller på tværs af hele Danmark, Sverige og Nordtyskland.

Åbningen af det nye kurbad var en oplagt anledning til at lancere en ny og tidløs fortælling om det hotel, der siden opførelsen i 1967 har haft status som Ringkøbings førende.

Løsningen

HAVE Kommunikation & PR bistod Hotel Fjordgaarden i udviklingen af den nye fortælling, som havde til formål at skabe national bevågenhed omkring den nye satsning i form af kurbads- og wellness tilbuddet. Samtidig ønskede vi at formidle Fjordgaarden som mere end et historisk funderet foretagende; kurbadshotellet skulle i højere grad positioneres som et bæredygtigt og tidssvarende oplevelsestilbud på niveau med markant større aktører på markedet.

Denne nye fortælling formidlede Fjordgaarden som et tilbud til alle, der ønsker en velfortjent dosis ro midt i hverdagens vildskab. Fortællingen blev udbredt til skarpt definerede undermålgrupper og nichesegmenter på tværs af traditionelle- og digitale medier og gennem samarbejder med relevante influenter, der blev inviteret til kurbadet, hvor de kunne opleve de forskellige sæsoners unikke tilbud. 

Desuden positionerede vi Fjordgaarden via begrebet ’mental wellness’, som manifesterer sig i alt, hvad Fjordgaarden gør – både internt og eksternt.

Resultater

Responsen på den nye fortælling har været stærkt positiv, og både landsdækkende dagblade, livstilsmagasiner og influenter har bragt reportager og omtaler, der formidler præcis den historie om Fjordgaarden, vi havde udviklet. 

Fortællingen har sidenhen vakt både national og international genklang. I 2020 vandt Hotel Fjordgaarden prisen Travelers’ Choice hos Tripadvisor, hvilket indikerer, at hotellet ligger i top 10% af hoteller på verdensplan og i 2022 blev Fjordgaarden kåret som Danmarks bedste spa- og kurbad af Danish Beauty Awards.

Kunne du tænke dig at arbejde sammen med os om et lignende projekt?

Så er du altid velkommen til at tage fat i Sofie eller Stine, der begge har været med til at skabe en ny fortælling om et historisk hotel.