Ydelse

Krisekommunikation

De negative mediesager i dansk kulturliv har hobet sig op i de senere år. Som kulturinstitution er det derfor afgørende, at man har et skarpt fokus på potentielle krisesituationer og forbereder sig strategisk, så man så vidt muligt undgår, at sagerne eskalerer til en regulær mediestorm.

Hos HAVE Kommunikation har vi mange års erfaring med at identificere potentielle risici og rådgive vores samarbejdspartnere, så de står stærkt i stormen, hvis den rammer.

Vi arbejder både med et proaktivt og reaktivt beredskab, så vi sikrer, at vores samarbejdspartnere kan forebygge kriser og håndtere dem effektivt, hvis de opstår.

Proaktivt beredskab

Håndteringen af en krise begynder længe inden den rammer medierne. Som del af vores proaktive beredskab tilbyder vi workshops til ledelse og nøglepersoner for at skabe overblik over risici og forberede organisationen på potentielle krisesituationer. Vi afdækker udfordringer og leverer konkrete anbefalinger til håndtering.

Reaktivt beredskab

Når en krise rammer, er en struktureret og strategisk tilgang afgørende. Vores reaktive beredskab sikrer et velkoordineret forløb, der skaber overblik, fastlægger en klar strategi og forbereder jer grundigt på håndtering af offentligheden og medierne. Vi bistår med aktiv krisestyring og evaluering af sagens udvikling, så I står stærkt gennem hele processen.

Tag fat i Michael Feder eller Anja Linnet, hvis du vil vide mere.

INSPIRATIONSOPLÆG

Krisekommunikation i et ustyrligt mediebillede

Oplæg ved CEO Michael Feder og rådgiver Jesper Bæk Nielsen

Læs mere om inspirationsoplægget

Cases i relation til krisekommunikation

Vi har udarbejdet en mere udførlig præsentation af vores beredskab til kommunikationskriser.

Hent den her