Af Ole Winther

Udpegningen af 16 historiske bymidter er en anerkendelse af kulturarven. Samtidig vokser turismen uden for hovedstaden. Netop derfor bør kommuner og erhvervsliv i fællesskab værne om det visuelle byrum, så autenticitet ikke går tabt i gadebilledet.

Kulturminister Jakob Engel-Schmidt har udpeget 16 historiske bymidter som nationale kulturmiljøer. Et stærkt signal, som Ole Winther i en kommentar i Jyllands-Posten roser.

Men hvad betyder denne udpegning i praksis? Det spørgsmål dykker Public Affairs-direktør Ole Winther ned i.

Leave a Reply